Atkins dieet

admin september 3, 2014 0

Het Atkins dieet is wereldwijd bekend, bestaat al meer dan 20 jaar en valt onder de categorie koolhydraatarm dieet. Dit betekent dat je relatief veel eiwitten en vetten gaat eten ten koste van de koolhydraten. Naast diëten zijn er ook andere manieren om er snel wat slanker uit Paleo te zien. Je kunt bijvoorbeeld overwegen om een waist trainer corset te gaan dragen.

Het у dieet begint met het berekenen van je BMI. De BMI geeft aan bepaalde waarde waardoor je kunt bepalen of je last hebt van overgewicht of wellicht obesitas. Aan de hand van je BMI en je eigen doelstelling volgt er een advies van hoeveel kilo jij zou moeten afvallen. Heb je een gezond gewicht dan volgt het advies om geen gewicht te verliezen.

Startfase (fase 1)

In deze fase beperk je de inname van koolhydraten tot 20 gram per dag. Je drinkt veel water, eet geen fruit, aardappelen, granen en brood. Het kan verstandig zijn om in deze fase It wat voedingssuplementen te gebruiken. Relatief veel van je eten wordt vervangen door Atkins producten. Hierdoor krijg je relatief weinig kilocalorieën binnen Pro en ga je snel afvallen. Snel afvallen is ook het doel van de 1e fase. De fase duurt ongeveer 2 weken.

Gewichtsverlies (fase 2)

Er worden wat cheap jerseys meer koolhydraten toegevoegd aan de voeding net zo lang tot je eigen grens is bereikt. Voornamelijk de langzame Twisp koolhydraten aangezien deze voedzaam en vezelrijk zijn. De hoeveelheid koolhydraten loopt met 5 gram per week. Dit stopt op het moment dat je bijna niet meer afvalt.

Bijna op gewicht (fase 3)

Doel van fase 3 is het bepalen van de ideale hoeveelheid koolhydraten in jou voedingspatroon. Dit is het moment dat je niet meer afvalt maar ook niet meer aankomt.

Op gewicht blijven (fase 4)

Deze fase moet ervoor zorgen dat je niet terugvalt in oude eetgewoonten. In deze fase blijft wholesale jerseys het aantal koolhydraten gelijk met fase 3 maar ga je wat gevarieerder eten. Mocht je toch weer aankomen dan is het de hoeveelheid koolhydraten waar aan gesleuteld wordt. Deze gaat omlaag tot je niet meer aankomt (zie fase 3).

Voor- en nadelen van atikins dieet

Hieronder gaan we kort in op de voor- en nadelen van deze Hallen vorm van diëten.

Voordelen

Voordelen van het Atkins dieet zijn dat je snel gaat afvallen. Er zijn gevallen bekend waarin mensen tot wel 7 kilo zijn afgevallen in de eerste weken. Ook leer je om bewuster te eten. Vooral de hoeveelheid koolhydraten in onze peinture huidige voeding is enorm en daarmee ook een belangrijke oorzaak van overgewicht. Omdat het dieet verschillende Vitadis fases kent speelt het ook in op het risico op een terugval (jojo-effect). Merk je dat je gewicht weer toeneemt dan kun je terug naar een eerdere fase en van daaruit weer verder werken. Verder is een voordeel dat er veel standaard recepten beschikbaar zijn en Atkins een breed scala aan producten op de markt heeft gebracht.

Nadelen

Je eet relatief weinig groente, fruit en graanproducten. Dit kan op termijn resulteren in een tekort aan voedingsstoffen. wholesale mlb jerseys Denk hierbij aan vitamines, mineralen en voedingsvezels. Het Atkins dieet is daarom zeker niet onomstreden. Wil je eraan beginnen dan is contact met je huisarts aan te bevelen.

Wat zijn jou ervaringen?

Leave A Response »