Motivatie en rust voor succes met krachttraining

admin juni 10, 2016 0

Veel mensen denken bij krachttraining aan gespierde bodybuilders die de hele dag rijst met kip eten. Dat is echter het verkeerde beeld van krachttraining. Het is niet alleen voor bodybuilders maar voor iedereen; zelfs voor vrouwen. Aan de gang gaan met krachttraining is op alle leeftijden een mogelijkheid. Het heeft veel voordelen waaronder sterkere botten, meer flexibiliteit en een groter calorieverbruik. Dit laatste is een voordeel dat een directe invloed heeft op afvallen. Door de krachttraining moeten de spieren zich herstellen waardoor ze sterker worden. Voor het herstel heeft het lichaam meer energie nodig. Als je aan het afvallen bent is dit een uitstekende manier om het calorietekort groter te maken.

 

Motivatie

Afvallen zonder een goede motivatie is moeilijk en bijna niet te doen. Door de motivatie ga je door met afvallen terwijl je het zonder motivatie al snel opgeeft. Noteer ergens waarom je gewicht wilt verliezen of waarom je meer spieren wilt. Is dit omdat je niet blij bent met je lichaam of omdat je een broek niet meer aankunt? Schrijf het op en hang het op een plek op waar je het vaak tegenkomt. Dit kan bijvoorbeeld op een post-it die geplakt wordt op een koelkastdeur. Indien je het vervolgens een keer niet ziet zitten dan kom je vanzelf de reden weer tegen waarom je het doet. Dit geeft je weer nieuwe kracht om door te zetten en het afvallen niet op te geven.

 

Rust

Rust is belangrijk voor het menselijk lichaam. Dat is ook de reden waarom we slapen in de nacht. Het lichaam heeft deze tijd nodig om te herstellen. Wanneer je wilt afvallen is veel rust nemen benodigd omdat het lichaam veel te verduren heeft met minder voeding en meer lichaamsbeweging. Zonder veel rust kan het lichaam niet normaal functioneren. Het is ook nodig om mentale rust te hebben zodat de ervaringen van de dag ervoor verwerkt kunnen worden. Het is van belang om ten minste acht uur slaap per dag te krijgen. Als je niet zoveel slaap nodig hebt dan kun je toch proberen om nog even te blijven liggen hoe moeilijk dat ook is voor sommigen. Om te herstellen van de dagelijkse activiteiten heeft je lichaam deze tijd nodig.

Leave A Response »