Het 17 dagen dieet

admin maart 11, 2016 0

De belofte:
De laatste editie van het populaire 17 dagen dieet geschreven door dokter Mike Morendo belooft om je stofwisseling sterk te verhogen, en vet te verbranden en bovendien voor jou nieuwe, gezondere routines te verwerken in je dag.

De Clue
De clue van het dieet is volgens de Mike Morendo te vinden in het tellen van het aantal calorien samen met specifieke manier van voedsel combineren. Dit elke zeventien dagen met een totaal van 4 perioden. Op deze wijze houd je je fatburning modus doorlopend hoger omdat je lichaam continue probeert af te tasten hoeveel voeding het vandaag voor de kiezen krijgt.

Wat kan wel en niet gegeten worden?
Het dieet leunt sterk op magere proteinebronnen, anti-oxydantrijke groente, prebiotica en vetten van het ‘goede’ soort. Suiker, zout en in olie gefrituurde voeding is een no-go.

Bij start van het 17 dagen dieet zijn vooral koolhydraathoudende groenten (mais, bonen) maar tevens fruit en ook alcohol niet toegestaan.

Als je verder in het dieet komt is het steeds gemakkelijker en niet zo streng meer. Richting het eind is het zelfs mogelijk van een glaasje wijn te genieten en zelfs een maaltijd te genieten waar je mee mag ‘zondigen’.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Als het dieet op z’n lastigst is is er nog steeds veel variatie en ruimte voor individuele keuzen.

Beperking:
Het dieet begint met een strakke twaalfhonderd calorien per dag, hoog in de eiwitten, laag in de vetten en nada koolhydraten. in de daarna volgende delen van 17 dagen komt er steeds meer keuze.

Bereiding en boodschappen doen:
Volgers mogen zelf nieuwe voedingswaren toevoegen aan de meegeleverde voedingsrecepten en binnen de plankaders te bewegen. In het boek staat een grote hoeveelheid recepten.

Meetings: geen

Oefeningen of bewegen: noodzakelijk.
Het boek bevat een half uur schema voor het trainen met gewichten en een cardio training om zes dagen per week te kunnen sporten.

Beperkende zaken: ondankt het feit dat het dieet een basis vind in dierlijke proteinebronnen leent het zich prima om aanpassingen te maken richting andere plantaardige bronnen.

Laag zout: het dieet beveelt voedingsmiddelen met weinig zout aan

Laag vet: het dieet leunt op een gematigde hoeveelheid gezondere vetzuren.

Heb jij praktisch ervaring met dit 17 dagen dieet? Deel ze dan op afvallen.nl!

 

Leave A Response »